Bara bus

Nöf,nöff låter det från hallen. Vi har just fått besök av Chilli den lilla kooikern. Han och Cato busar med alla grisarna- having a blast. Daniel och svärmor är nere och inspekterar garaget. Jag ska snart ta ut sötisarna på en skogstur i blåsten. Kanske flyger vi bort och missar det ny året och måste göra om 2008  igen, man kan aldrig så noga veta.

Vi ska ju som sagt bort ikväll och äta gott men vi åker troligen hem innan tolvslaget för C:s skull och våran. Annars tar vi oss nog inte hem förrän imorgonbitti och jag vill gärna sova hemma.

Haft ett längre avrbott precis, jag kom på att jag skulle surfa runt och se om jag hittade igen en häst. På Näsviksgård står det en svart hingst som är köpt från en skojare i skåne. Hästen var drogad och såldes som hopphäst om jag inte missminner mig. Sen har den visat sig vara halt och den kanske blir bra men kommer absolut inte att bli en tävlingshäst. Ingrid hade hälsat på Karin, Chillis uppfödare, som har två hästar på Näsvik. Hon berättade om hästen och visade den varpå Ingrid kom med den brilljanta idén att jag skulle köpa den sen om den blir frisk.
Hittade inga bilder på poan, kanske lika bra det. Morr jag vill inte att folk ska hitta hästar åt mig. Jag blir ju så sugen... Förhoppningsvis blir det en häst snart. När vi sålt huset och har ordning på pengar mm.  Längtar så ja spyr, bildligt talat.

Dags att ge sig av nu innan mörkret faller. Gott slut till er alla. Vi ses nästa år!

PUSS /T

Kommentarer
Postat av: Jenny,Maria,Diesel,Dexter,Eskil och gubbarna.

Hej här kommer en glad nyårshälsning från skogen. Ha en trevlig kväll vi kommer tänka på dig när vi dricker vårat vin.

2008-12-31 @ 16:04:08
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0