Crap

Jag undrar vad det är med hundar och hästskit? Tog med Cato till stallet igår och han tuggade skit så fort jag inte såg. Inatt har han mått dåligt också, vandrat fram och tillbaka och bubblat i magen. Jag har undrat om hästarna blivit avmaskade nyss, det är ju inte så bra för en hund. Men jag tror inte det. Hur som helst så var jag upp flera gånger och satt med honom på golvet, matade med hamburgerbröd för att vitt bröd är bra för magsyran, suger upp den. Tillslut var det som att han blev av med illamåendet och slukade fyra dl mat i ett nafs. Hade matvägrat hela dagen.
Kvittot kom idag då stallgottat skulle ut. Det var bara hö i långa och korta strån... Varför?

Imorron ska jag och Sofia halka oss runt Norra Pitholm med våra dogs. Kan bli en spännande färd.

Och tillslut hoppas jag att Jenny får en trevlig semester i huvudstaden!

Kramar //T

Kommentarer
Postat av: Maria

Stackars Cato (och stackars dig)! Hästskit måste tydligen smaka helt fantastiskt då det verkar vara värt illamåendet och allt besvär. Förra sommaren när Dexter var liten så var två tjejer med sina hästar på ridläger hos mig. Vi gjorde två hagar på ängen och Dexter var lyrisk. Han hade enbart hästskiten i sikte och trots höga rop, NEJ och en springade matte bakom så sprang mellan benen på en av hästarna bara för att få tag i hästskiten. Tur att hästen var snäll, cool och stod stilla medan en liten galen valp sprang runt. Efter det fick Dexter vara kopplad under ridlägret. Vi har fortfarande diskussioner om dessa hästskitar,för att inte tala om älgskit..



Hoppas iallafall att Cato mår bättre nu och att du får en bra helg plus att du får igen lite sömn ;)!



Kram/Maria & Dexter

2008-12-05 @ 14:25:16
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0