Fortsättning av dagen i bilder

Fast utan bilder, nu orkar jag inte med nå fler bilder idag. På förmiddagen blev det en kort tur i skogen med vovvar och sen vet ni vad som hände.

Det som skulle bli tradition var att jag och Soffi precis som förra året skulle på coopans jullunch direkt efter hundprommis i skogen. Ja det sket sig. Sen så for jag aldrig dit för det var så mycket bilar på parkeringen och fullt på personal parkeringen med. För tillfället längtar jag till pokern på tv blir klar så vi kan fara till mamma och få lite käk. Glömde bort att äta efter förra inlägget, diskade och donade istället. Nu värker magen av hunger. Kanske lika bra det för Handelsnytt kom idag, med en intervju med MOI i. Säger då det, för att citera en liten rund gubbe: "Dra in magen Britta". Dubbelhaka och säckig hållning.  Pinsamt så det förslår.

Ringde till en bilmekare som bor i närheten för att höra om han kan ta sig an bilen. Han skulle ringa upp på en liten stund men den lilla stunden är nu 1h50 minuter. Funderar om jag ska ringa igen nu eller sen...
Kan berätta om lilla bilhelvetet. Blinkersrelät har slutat funka så blinkersen lyser konstant istället för blink,blink. Nåt i nånstanns är fel så jag får motorstopp lite nu och då, så fort varvtalet går ner för fort så dör den. Pyspunka på ett däck + dålig kondition på alla däcken. Allt detta sammantaget resulterar i följande: Jag kör i rondellen nedanför sjukhuset och ska svänga vänster. Blinkar för hand, får motorstopp (då slutar ju servon funka) och måste växla ner och starta om och samtidigt blinka. Och inte köra av vägen med dom dåliga däcken... Fatta vad det kan göra med en stackars flicka som bara vill komma fram till jobbet hel. Varje dag!!!!
Visst är det dags att ta tag i situationen?!

Snart! Bara 20 minuter kvar!!!!!!

PoK /Tesa

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0