Handelsanställd och lycklig

Har börjat så smått att gnugga geniknölarna, för idag ska jag komma på något banbrytande. Eller i alla fall hoppas jag kunna komma med något vettigt förslag att jobba med. Ska på det andra styrelsemötet denna vecka och har nu suttit i en timme och läst en tjock lunta med frågeställningar från förbundet. Känner redan att det var mycket att tänka på och jag hoppas att fler än jag har lite förslag för det var inte lätta saker att fundera på.

Liten uppmaning till alla! Gå med i ett fackförbund om du inte redan är det. Och gå med i rätt förbund så dom kan hjälpa dig fullt ut om eller när det behövs.

Det var det politiska denna morgon. Övergår till nytt ämne som är lycka !
Blev så glad igår (fast samtidigt upprörd och arg) när det äntligen verkar lösa sig för dom jag älskar mest. Dåliga tider verkar äntligen vända mot bättre. Låt oron flytta ut och njut av livets medgångar ett tag nu, det är ni värda. Kan inte med ord beskriva hur lättad jag känner mig för det är ju så att när mina närmaste inte mår bra då mår inte jag bra heller. Turen vände för oss och nu har den gjort så även för er. Grattis !!

Över till nästa och där säger jag bara som igår, ta inte ut något i förskott, det är ingen idé med det. Ta det lugnt. Kolla upp, få svar och ta ställning då. Inte nu. Ok? Lycka till idag ! Jag hör av mig sen och hör hur det har gått.


Uppmuntrande bild på Piggekott, vår egen huskotte

Kram mina vänner /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0