På G på grillen

Nyss hemkommen och vad är på gång? Jo årets första grillning!! Jag älskar grillat. Igår inhandlades en ny grill, en stor grilltunna med två avdelningar så man kan grilla mycket och ha på olika höjd och så. Få se om det smakar bra på den också. Fortfarande ska det vara kol för min del, gasolgrill blir inte samma sak tycker jag. Det ska smaka grillat, däremot kör jag med grilltändare som är lite mer ekologisk än tändvätska.

Synd var att vi inte hade några majskolvar som annars är ett måste till grillat. Får väl klara mig men det blir tufft.

I vanliga fall är jag lite tidsoptimist men idag är jag orolig att planerna falerar lite. Vi skulle både promenera och sola och hur det ska hinnas med det har jag då ingen aning om.

På grillen idag: Entrecôte, hästfilé och pepparkryddad vegetarisk biff. Det sas att det var så varmt idag men jag är benägen att tro att det var en överdrift. Varmt iofs men blåsigt är det också vilket gör det hela lite mindre varmt. Vad säger ni, ni som varit lediga och ute i solen idag?

Kram kram i alla fall /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0