Vaccin eller ej?

Lite dålig på det här med att uppdatera men nu så kommer det en igen. Efter tips från J så kunde jag ta reda på vad mina och D:s barn skulle heta enligt www.svenskanamn.se
Och hemskheter en möjlig son skulle få heta Östen. Nåja inte vad jag hade i tankarna men inte sååå himlrns farligt men en flicka då... ÅSLÖG. Snälla nån det kan ju få vem som helst att knipa åt i fortsättningen. My appologies till alla Åslög därute. Ni kan få racka ner på mitt namn som straff.
Hade hoppats på något sött som tex min pappas mormors härliga namn Vilhelmine Josefine Petrine Amanda eller lite kortare Tante Mine!
Så vad har då hänt? Jo jag var ju ledig men fick jobba ändå. Panik på jobbet med alldeles för mycket folk och för lite personal så jag panikhoppade in 3 timmar igår. Fick jobba längre om jag ville men det ville jag inte. Har gått å blive lite lat på senare år. Fast jag är samtidigt snål så ibland måste jag skjuta latheten åt sidan. Tyvärr så fick jag lägga Lillan åt sidan igår också pga jobbet. Hade planerat så fint att gå en lång tur med Cato och sen åka till stallet och rida en lång tur. Får bli imorgon då det är min dag.
Cato fick en lång tur på kvällen istället, vi gick tillsammans jag och Daniel. En lång sväng bort mot furunäset-mossen-munkis-norra pitholm-södra pitholm-furuberget och hem igen. Tog drygt en timma och det tycker jag var väldigt snabbt. Det berodde enbart på att jag har en sambo med älgkliv. Ska nog gå samma runda idag men jag tror att jag ska förhandla mig till några extra minuter. Kanske testa mina nya joggingpjux också. Ska gå en tjugominuters med Cato i dom för att känna efter hur mycket dom måste gås in för att inte få skavis på hälarna.

Funderar vidare på om vi borde vaccinera oss eller inte. Känns som att det kanske mest är överdirvet allt prat om Hepatit a-b-c och vad mer läskiga sjukdomar som kan drabba en ute i Europa. Vad tror ni, behöver jag vaccinera mig ? Kanske ja med tanke på min historik i sjukdomar utomlands *skratt*

Hade hörrni /T


Kommentarer
Postat av: Kan Dee

Visst hade du mailat din best? om inte i så fall skriv motiv och strl namn o adress:) jag får kolla sedan när jag har tid (är på jobbet nu)



Kram Kan Dee:)



2009-04-08 @ 11:33:16
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0