christmas feeling

Gissa om julstämningen infinner sig nu då? Det snöar hur mycket som helst! Härligt! Har lite saker att utföra idag, ska försöka hinna iväg och köpa hundmat och en julklapp till Daniels pappa. Men innan det känns det som att en härlig galopp i djupsnön skulle sitta fint!
Just och så ska jag inte glömma bort att åka med lite julklappar till mamma, då behöver jag inte stressa på julafton och om jag inte känner att jag hinner åka en sväng till Böle så gör det inget, mer än att det är något som saknas försåss. Lite ångest har jag över att inte fira jul med min familj men det är klart att efter snart 11 år så är det väl dags att fira en hel jul tillsammans med min älskades familj också eller hur?!
Nåväl, OM jag känner att tiden finns så åker jag och ger en julkram iaf, men bara OM.

Har en julskinka i ugnen som väl ska vara inne ungefär 40 minuter till innan den är klar. Jag har ingen stektermometer i den så jag kör lite extra för att vara säker. Det är premiär för mig att göra julskinka från scratch. Inte då föda upp lilla grisen och slakta utan det som kommer efter den biten. Den blir ugnsbakad eftersom jag gillar när den är en aning torr. Spännande att smaka på resultatet! (tillägger att den naturligtvis är lokalproducerad)

Ledig idag, två dagar med jobb och sen är det julafton.

Pussar och kramar
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0