dan före dopparedan

Ca två timmar till det slår om till julafton. Gissa om jag är en julig person! Jag gillar julen. Myskänslan, snö och mörker blandat med adventsljusstakar och juleljus ute och inne. Att få pyssla med paket och tänka till lite extra för att få göra någon glad.

Tror att jag fick denna positiva tänk tack vare en riktigt bra ridtur idag. Efter denna vecka med hektiskt arbete i julstress och handel så behövde jag verkligen få ett ridpass som blev lyckat. Vi har gått lite bakåt i träning nu när vi inte kunnat rida dressyr överhuvudtaget, bara lite smått i skogen men han är ju inte alltid supersugen på hårt jobb då utan mest intresserad av att gå framåt, fort. Hursomhelst så har Charmeur blivit lite stel igen i sin vänstra sida och vill gärna skjuta ut bogen för att komma undan böjning så i måndags så körde vi ett skrittpass med massor av mjukgörande övningar och han var så fin och avslappnad, vila igår (för min skull bara) och så körde vi ett lättare dressyrpass idag.
Kanske var det tack vare rejält snöfall som det gick bra? Vi har en förmåga att gå som bäst i dåligt väder jag och pållen. Kan också bero på att jag går in utan förhoppningar och slappnar av i min ridning på ett helt annat sätt. Det märktes då tydligt att killen var samarbetsvillig idag, redan när vi skrittade fram så kändes han framåt och följsam, lyssnade på halvhalter som aldrig förr. Efter en halvtimma slog det om i huvudet på´n och han liksom surnade till. Gjorde dock inte så mycket för han hade gjort ett så bra jobb fram till dess så. Puss min älskade pojke!

Imorgon är det som sagt julafton och vad passar bättre än att rida ut och ta en galopp i djupsnön? Avundsjuk någon??

Kram/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0