julgrisen lever farligt

Skodde Charmeur igår kväll med sulor så vi är rustade för vintern. Cato lilleman som är så skraj för hästarna glömde allt vad rädsla heter när det gick att få smaka hovar. Helt sjukt att det kan vara så smaskigt. Men,men det är det och min lilla vovve levde farligt många gånger, tur att jag har en snäll häst som inte bryr sig särskilt om att ha en hund under magen, mellan bakben, mellan framben ja lite överallt.
Vad jag lärde mig av gårdagen är alltså att Cato inte har en j-vla aning om varför han ska vara rädd för stora hästar.

Hur lär jag honom det?

Så då nyrustade med snöpjux gav vi oss ut på Heden idag utan att halka ihjäl oss. Mysig tur med mycket trav. Vinterkylan är rätt mysig om man som jag har både underställ och en varm ridoverall. Däremot är det mindre angenämt när det sprutar tårar som blir iskalla på kinderna. Allt kan inte vara perfekt.

Vinterpuss!
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0