Raja is here

Catos konkurrent har anlänt, i torsdags när jag kom hem så var hon på plats. Fin hund med mycket energi, vi har påbörjat koppelträning med henne och det går framåt redan. Men huga vad det är jobbigt att ha en hund man inte är van vid, som inte är uppfostrad som man är van osv. Mitt och hennes största problem uppdagades igår när jag skulle testa vad hon säger om att bli störd i maten. Det var inte poppis och hon morrade och visade tänderna åt mig. Det blir vårat att jobba på för en sån sak accepterar jag inte.
Bra är att hon inte gjorde så mot Daniel när han skulle testa så det är mitt ledarskap som måste stärkas. Fast sen tycker jag att vem som helst ska kunna klappa henne även om hon står och äter. Jaja, vi får se hur det går.

Här är hon iaf lilla Raja

Var och red med Åsa igår igen, kollade upp vilken väg vi ska ta imorgon och det var ju inte svårt alls att hitta. Har pysslat lite med att sortera alla hästsaker som jag ska flytta på idag, Hade utsläpp imorse och då tog jag det sista förutom ryktlåda och sadel. Kändes lite vemodigt ändå. Hoppas jag kommer trivas på nya stallet.

Dagen förutom flytt blir en tur i skogen med dogsarna och tacos ikväll. Daniel ska dessutom städa medans jag kör gejer, hehe!

 

Puss/T


Kommentarer
Postat av: Jenny.

Nämen här händer det saker !! Vad söt hon är !!

2009-12-12 @ 12:00:30
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag vill träffa henne NUUUUUU !

2009-12-13 @ 09:20:19
URL: http://fiasfunderingar.blogg.se/
Postat av: h a i d i s -

Hoppas du hade en mysig tredje advent! ^^

.. i efterskott såklart, det var ju igår (a)

2009-12-14 @ 17:47:20
URL: http://haidis.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0