Är det trettondagsafton idag?

Jag är hemskt dålig på att veta sånt där. Jag kan julafton och sen att nyår är prick en vecka senare.

Börjar med det som var bra idag. Tur kanske? Det gick galant på Bilprovningen, gamla skrutten gick igenom ua. Inget värt att veta eller nå sånt svammel, nada. Det var kul! Reftletion över detta som jag klurade på medan jag väntade på att få köra in och hade en puls på 180. Varför är det så nervöst att besiktiga bilen, det gör inte ont och det enda som händer är att man får veta om den är farlig att köra med. Och då vill jag ju ändå veta om det innan det är försent.

Nåja anländer sen i Norris och ser en fasansfull syn. Hela uppfarten är full med vatten som rinner ut från garaget och det rinner ner längs gatan. Shit också, hoppar ur bilen snabbt som attan och springer mor garaget och hör hur det bara sprutar därinne. Jodå ett sönderfruset rör har tinat och står och toksprutar vatten 5 cm från kupéfläkten. Tur det i alla fall! Plaskar mig genom cm högt vatten och drar ur strömmen för säkerhetsskull. Rusar vidare in i huset och stänger av huvudvattnet.
Det är fortfarande plask i garaget för avloppet har frusit med så inget rinner undan där. Suck.
Sen gör jag det jag kom dit för. Tråcklar mig ner i krypgrunden genom det minimala hålet under spisen, jodå det gick bra både upp och ner, och ställer dit en till aerotemp fläkt. Tror att jag är typ klar förutom kolla pannan och så, då hoppar katten ner och vägrar komma upp.

Jösses vad jag kokar av ilska över många saker. Håller dom sakerna borta från bloggen dock. Vill inte gå till personangrepp på in-ter-net.

Hemma åter nu och ska försöka städa och göra lite mysigt ifall vi kan tänkas få en trevlig kväll sen. Håller uppe hoppet och satsar på Drömvinsten :D

PoK/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0