Gammalt recept ny kock

Det blev D som fick göra köttfärsbiffar idag, på mitt recept som inte finns nerskrivet utan bara finns på känn i mitt huvud.Det gick bara mumma, gott blev det och matlåda till oss båsa imorron minsann! Inte godare än mina dock, sorry babe inte än.
Ganska tidigt på morgonen/dagen kom det en kund som gjorde intryck på mig. När jag stod där i posten så kom hon fram och läste en vers bara sådär. Det fanns med en kung och en prinsessa, det var morgon... kommer inte ihåg riktigt men känslan är kvar. Det var fint och jag blev glad. Hon ville inte handla nåt utan ville bara glädja den gulliga personalen. Fint tycker jag, tack ska du ha!
Både jag och Jenny är nu anmälda till Steg 5 (av 6) utbildningen. Det är en förtoendemanna utbildning inom Handels som vi snart har gått klart. Det har varit otroligt givande och roligt och jobbigt på samma gång. Den här gången ska vi åka till Övertorneå(!) av alla ställen. Tre dagar nästan 30 mil bort i ödemarken... hujja så hemskt. Tur att det är det bästa sällskapet med. Pax att dela rum med J!
Gårdagens Järngäng änglarna var ju jättebra, att jag inte har sett den förrut är en gåta. Jag är ju rätt patriotisk när det gäller film producerad i norr och denna är ju inspelad i Luleå. Ny film blir det ikväll, inte bestämt vilken ännu, det finns ju 4 att välja mellan. En film som jag kan tipsa att INTE se är Teeth, släpps snart på DVD i Sverige. En tjej som är uppvuxen vid ett kärnkraftverk är missbildad. En uppsättning monstertänder sitter i ´dom privata delarna` och vartefter det lider så biter hon av än den ena och än den andra... Kul, sjuk grej men räckte inte för att få en hel film intressant.
En våldtäktsman skulle då bli straffad på studs och det hade ju varit nåt eller hur?!

Kram på er /T

Kommentarer
Postat av: jennie w

Nu har jag också tittat in på din blogg, kul.

Den där filmen med tänderna verkar ju spännande :)

2009-01-08 @ 21:36:01
URL: http://jewi.blogg.se/
Postat av: Jenny.

Pax för att sova med Theres !! ;0) Håller tummarna och tassarna vi lovar !!

2009-01-08 @ 21:39:54
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, Teeth har min bror sett, totalt värdelös och nån av hans polare hade nån fyndig kommentar men nu har jag glömt den ;). Aj kanske??



Kram!!

2009-01-08 @ 23:19:35
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0