Kärlek och saknad

Har ridit för M idag, på ett tredelat bett och det gick ju bra! Fortsätter med sits och balans och samverkan med hjälperna. Tror att mitt största problem är att jag rider western, dvs lagoms slappa tyglar, höjer händerna och fram med skänklarna när jag ska sakta ner eller göra halt. Precis tvärtom mot akademisk ridning och jag måste ha hjärnan påkopplad hela tiden för jag faller in i western stilen ganska lätt.
Kul är det iaf att se hur bra det funkar när jag gör allt rätt. Det är verkligen en toppenhäst jag har fått äran att köpa. Nu hoppas jag bara så mycket att A hittar en fodervärd till Lillan. Det ligger som och gnager i bakhuvudet och jag vill så att det ska lösa sig fort. Är det någon som vill ha en "egen" häst i ett halvår så har ni chansen med kanske en av jordens snällaste kusar. Lillan är verkligen en häst som jag litar på. Hon är aldrig dum, kan vara lite misstänksam mot farliga rådjur men skulle aldrig bocka eller försöka något sånt. Hon har verkligen en särskild plats i mitt hjärta!!


På Kärschans

Skönt i hagen på Näsviksgård

Åsså tar vi med en bild på Charmeuren också



Beteshage tillsammans med goda vänner

Kram och puss/T




Kommentarer
Postat av: Maria

Duktiga ni! Kom ihåg att påminna mig nästa gång om balanssitsen, en superövning som jag plågades med i tre veckor under en instruktörskurs och som jag nu plågar andra med :). Den brukar vara jättebra för sits/balans/inverkan.



Kram!!!

2009-06-27 @ 12:38:33
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0