Väntan är låååång

Sitter då bara och väntar på att det ska bli helg nån gång så jag får hämta hem min poa. Ju mer tiden går sen jag provred så känns det bara bättre och bättre. Ikväll ska jag iväg och titta på och förmodligen köpa en sadel. Det blir en billig en så får vi se hur den passar. Så småningom kommer jag nog att ta hit en sadelutprovare alt ta mått och rita av och skicka till tex Lillhästen i Stav som verkar vara bra på sadlar.
Tur för ekonomin att jag i flera år vetat om att det blir hästköp. Jag har ju hunnit samla på mig mycket hästsaker redan. Allt som inte är så väldigt beroende av storlek. Träns, schabrak, benlindor och såklart en miljard borstar. Hästrummet i källaren kommer att få plats för mer än bara hästsaker nu när jag kan flytta över till stallet!

Grymt sugen och spänd på hur Cato kommer att reagera på nya familjemedlemmen. Han är ju snäll som ett lamm så jag är inte orolig för att något dumt kommer att hända. För några år sedan så fick han en stöt av eltråden i Lillans stall och har kopplat ihop det med hästarna där. Hoppas att ett nytt stall kan göra susen för hundskrället. Han måste ju med ut i skogen tillsammans med mig och Charmeur. Vilka planer, vilket team! *drömmer mig bort*

Fick några länkar av Emma med bilder och text från hans gamla ägare i Danmark. Jättekul att se honom och hans pappa. Texterna, dom ska jag ägna tid åt en annan gång. Danska är mycket svårare än norska. Inte alls likt tycker jag, inte ens i skrift.
Tack Emma för kommentaren, den värmde. Jag ska försöka uppdatera med både text och bilder så ofta jag kan. Från och med nu kan vi nog kalla detta för en hästblogg. Så olika inrikting som jag har dag för dag så är det nog inte troligt att jag hamnar på några listor över mest lästa bloggar. Någonsin. Det var ju dock aldrig mitt mål och heller inget jag sörjer över. Jag skriver om vad jag vill, mode, hästar, politik, hundar i en salig blandning helt enkelt. Acceptera eller klicka in någon annanstanns.
Avslutar med en bild som gör mig lycklig!
Två glada jyckar, Cato och Chilli
, sommar 2008

Stor kram /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0