Theres och Daniel är med häst

Söndag kväll, helt slut i huvudet efter veckan som varit. Mitt hästägande börjar med minus-sömn kan man säga. Men det är ändå två lyckliga hästägare som har sovit lite. Vi har nog dryga fem timmars stalltid idag, klockan liksom bara drar iväg.

Gårdagens långa transport gick superbra. Charmeur var cool hela resan, 35 mil, från Vilhelmina till Piteå. Jag tror vi stannade och kollade killen fem eller sex gånger på en knapp sex timmars resa. Väl framme så lastade jag ur honom och så fick han stå och vädra en stund på nya stället, sen in i stallet och sin nya box. Han blev genast bekant med boxgrannarna och började äta som om han inte sett mat förrut. Kändes otroligt skönt!!


Fotografering vid ett av stoppen. Absolut sugen på pepparmintgodis!!
Daniel och Charmeur är redan bästa polare

Imorse var vi dit klockan 8 för att vara med och släppa ut. Såklart gick också det hur bra som helst. Inget bråk i hagen, dom sprang ett varv och började äta sen. Charmeur fick gå med Jojje och Kajsa. Jojje är också boxgranne så dom hade nog pratat lite under natten redan. Kajsa åkte iväg på bete idag så nu i sommar är det bara dom två i hagen. Än så länge i alla fall.

Charmeuren susar förbi i sitt nya Bucas regntäcke

Jojje (Joyride) och C bekantar sig lite

Efter lite behövligt soffslöande och handling mm så åkte vi tillbaka till stallet. Hästarna hade fått komma in eftersom det har spöregnat hela dagen. Glädjande var att nya täcket var snustorrt, funkar bra alltså. Ryktade och gjorde honom fin. Provade lite täcken, benskydd och sadel. S och U kom förbi för att kolla in kusen. Om dom var imponerade vet jag inte men jag tror dom tyckte han var stor, inte sant? Efter ompysslingen så gick vi ut och körde lite miljöträning och ledarskap, bara runt stallet hit och dit, gick superbra. En höjdare var det att få beta klöver vid skogskanten, mumma!!


Lite följa John


Gräs= gott



Den lilla promenaden gick så bra så vi tog en premiärtur uppsuttet också. Utan full gas i galopp :0) Red bara 25min(?) för jag var så orolig att sadeln inte satt som den skulle, plus att stiglädren var konstiga och skavde mot benet. Weird! Ska få låna en annan sadel av Erica imorgon och se om den kan passa bättre. Tyckte att sadeln låg på mot manken när jag satt i den.



Det var allt från första dagen av hästägande!

Puss och Kram /T

Kommentarer
Postat av: Maria

ÅÅÅ! Snyggekipaget! Nu är du äntligen hästägare!! Och du kan visst rida! Inget sånt snack tack :)!



Många kramar till er!

/Maria

2009-06-14 @ 23:07:48
URL: http://oppabergasa.blogg.se/
Postat av: Anna

Men så gullig han är! Gillar den översta bilden, han ser så förtroendefull ut!

Längtar till imorgon när jag får se honom!

Postat av: Emma A

vad roligt o se att lillkillen trvis :) jag saknar honom redan till tusen kan jag lova :)

Funkar det bra o rida med det nya hackamoret då? tänkte eftersom det inte är lika skarpt som det han vanligtvis gått på! :)



Kram Emma

2009-06-15 @ 19:16:06
Postat av: Linda Rasmussen

Hej

Jeg hedder Linda og var Charmeurs ejer da han boede i Danmark. Jeg håber du bliver rigtig glad for "min" skønne lille dreng, og at jeg kan få lov til at følge ham hvordan han har det. Jeg linker til en side med lidt billeder fra vores tid sammen og så håber jeg vi kan dele lidt billeder/film med tiden. visbil.asp?ID=11307&ipc=46266" rel="nofollow">http://www.hestegalleri.dk/html/galvisbil.asp?ID=11307&ipc=46266



mvh Linda, charmeur gamle ejer fra Danmark



gi ham gerne et kæmpe kram og varmt kys fra mig af og håber på at høre fra jer :o)



2009-06-16 @ 22:12:45

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0