Goda gärningar

Har gjort dagens hjältedåd idag. Var på väg längs skolgatan när en irländsk setter travar över vägen, utan matte eller husse. Jag körde efter den och försökte locka den men icke att den gick på den lätta. Över furunäsvägen sprang han, höll på att bli påkörd och fortsatte vidare ner mot vattnet. Jag stannade några gånger och lockade på honom men han bara fortsatte. Brydde sig dock inte om att jag körde med bilen efter honom, han ville bara inte bli fångad.
Tillslut kom jag på tricket, körde om honom och snabb som attan ut ur bilen och öppnade bagageluckan. Då minnsann kom han fram för vem satt där om inte Cato himself. Jojo så kan det gå.
Ringde polisen som precis fått in en anmälan om en försvunnen hund. Slutet gott, allting gott !!

Söt var han, och gammal, och väldigt grå i ansiktet !

Puss!!

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0