Hör nu på go vänner så ska jag för er berätta

vad en liten Cato... äsch jag sjunger inget mer men ni fattar flowet i alla fall. Måste få berömma min lilla gris för hur otroligt snäll han är, från nos till svans genomsnäll helt enkelt. Det var som jag förutspått en otit, det var bara frågan om hur djupt den gick och hur trumhinnan mådde. Sagt och gjort, verterinären klockan tio, fick komma in en minut över och det gladde en stressad matte. Hon kände genom honom och upptäckte det fasansfulla !! Inga bollar... Ojojoj nu blir det ju inga Cato valpar. Men han rymmer heller inte flera kilometer för att nosa löptikar. Roligt var att veterinären hade själv fyra engelska settrar som dom jagade med.
Tittade i örat och gjorde ett avstryk. En djursjukvårdare fick komma in och tvätta örat och han pep till lite men var alldeles stilla och försökte inget dumt. Hundar kan ju försöka bitas om dom är trängda och har mycket ont men inte då.

Trumhinnan såg hel ut men det växer bakterier hela vägen oner i hörselgången och en bit på trumhinnan så det är djupt rotat. Fick örondroppar att droppa två gånger per dag i tio dagar. En timma före varje medicinering ska vi skölja örat med en alkoholbaserad vätska för att tvätta rent och torka ut. Mycket att komma ihåg alltså. 

Nu ni ska jag göra mig redo för snart kommer F och vi ska ut i schkogen och grilla lite. I finvädret, hehe. Inte en sol så långt ögat når men det är nollgradigt så vi kör enligt plan. Imorgon blir det vinkväll här i huset fast vi saknar en som visst hade nån 30-år fest att gå på. Nåja i tankarna är hon då här och skvalpar med oss. Fem minuter kvar nu till dagens första droppar i örat.

Lev å må! /Tesa

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0