min mormor

Det verkar vara fixat nu med pappas överraskning. Gamle far blir ju 60 nästa år och då ska han banne mig firas!!

Snart får jag också veta hur illa det är med min mormor. Hon har varit så himla pigg fram till för knappt ett år sedan. Nu har vi kämpat och tjafsat med hemtjänsten i Piteå om att hon ska få flytta på ett boende. Tanten är snart 90 år och är rädd för att bo hemma. Rädd för att dö och ingen finns där.
Men nä ser ni där är det tvärstopp. Mormor är alldeles för pigg för att få flytta till äldreboende. Detta trots att hon lite när som helst får yrsel och ramlar. Senaste månaden har det varit ambulansfärd mer än en gång och nu äntligen händer det saker på sjukhuset iaf. Orsaken till hennes dåliga hälsotillstånd verkar vara cancer. Tumörer i båda lungorna och troligen även i hjärnan. Det får vi kanske reda på idag.
Därtill slår hjärtat för sakta och en klaff stänger inte som den ska så blodet får ännu sämre genomströmning. Men visst, pigg som en mört...
Känner mig så otroligt besviken på samhället, hur vi sviker dom gamla. Jag visste såklart redan innan att det inte är lätt att bli gammal men det är svårt att föreställa sig innan man själv får svart på vitt hur byråkratisvammel kan ställa till det.

Det enda jag önskar nu är att min älskade mormor åtminståne får ett värdigt slut. Ska man verkligen behöva sitta ensam hemma och vänta på döden för att hemtjästkärringen (som är yngre än mig) har bestämt att du är för pigg?? Kokar i sinnet.

/T - vill slå nån på truten


Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0