något måste ha skrämt

Efter lite analyserande av gårdagen så måste det nog vara så att han blev rädd för något. Eftersom vi redan galopperade ganska fort, men kontrollerat, låg det nära till hands att börja skena. Vi har ju galopperat fort som tusan hur mycket som helst men aldrig har han varit okontaktbar som igår.
När vi hade kommit tillbaka till stallet, efter att ha gått med honom tillbaka och sett att han inte var halt, satt jag upp och red några varv framför stallet. Både för min skull och för Charmeurs, han var inte helt tillfreds med att jag skulle upp på honom men när jag väl satt där så gick det bara bra. Skärrad och uppspelt men helt okej.

Nu blir det nog att dra ner på kraftfoder ett tag för jag kan nog inte rida på några dagar. Har sjukskrivit mig från jobbet två dagar så får vi se. Daniel ska rida idag och så kanske han får longera också.

Så det kan gå!

/T

Kommentarer
Postat av: Susanne

Shit, shit! Tur att det gick som det gick ändå. Hade kunnat sluta värre. Ta hand om er.



/S

2009-09-14 @ 14:58:41
URL: http://klumgarden.cybersite.se
Postat av: Anna

Så himla tur allt gick bra både för dig och Charmeur! Men som du sa, han kunde iaf ha fått liiiite ont :).(men han kanske har lite dåligt samvete). Då ses vi imorgon kl 12 och far och hälsar på min poa och sen på den nya hästaffären!

2009-09-15 @ 14:42:47

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0