travsteg, sidosteg

Alltså, alltså mina vänner! Ett inlägg om ridning och bara ridning kommer som följer. Efter att ha ridit ut en massa och tränat kondition och i mitt tycke lullat på så kändes det som om det var dags för ett rejält dressyr-träningspass. Igår alltså, för på söndan blev det longering, jag var lite trött efter lördagskvällens kräftor ;0D.

Det började ordentligt pissigt med att Charmeur stretade och gick med huvudet uppåt och utåt. Tittade på allt runtomkring och var inte med på vad jag ville göra. Hade lagt ut sex travbommar för att träna lite fotarbete. Som vanligt dunkade han i i stort sett alla bommar dom första två gångerna.
(Ibland känns han lite som en väldigt lång och smal människa. Dom kan ibland se lite rangliga ut, som att dom inte har riktigt kontroll på sin långa kropp,  fattar ni? Tillslut lyfte han då på hovarna riktigt fint och han lyckades till och med fastän bommarna hade flyttats och låg med olika avstånd mellan. Endel låg riktigt nära varann.)
När jag var påväg att ge upp hoppet så bara släppte det, han gav med sig och blev så mjuk och fin. Hade med bakben och rygg, mjuk i sidorna som av ett trollslag. Trollslaget var dock förmodligen belöningen efter alla slutor och skänkelvikningar vi jobbat med. DESSUTOM så blev jag lite inspirerad att testa lite western moves på honom eftersom han är så vändbar så vi körde lite sidepass (tror det hör till reining). Alltså när hästen är rak i kroppen och går i sidled. Lyckades tom få honom att gå sidepass över en bom, det ni!!

Så till dagens prövningar! Min älskling har travat idag!!! Och det gick bra, hittade lättridningen riktigt bra stundtals. Det kommer nog att släppa rätt snart tror jag. Kul var det! GoGo Daniel!!

Dagen till ära har prinsen även blivit vaccinerad så nu kan jag snart lägga det åt sidan tills om ett år igen.

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0