rena farligheter

Klart jag hade rätt förrut att jag inte skulle hinna det jag skulle. Var klar i Sunderbyn kvart i 5 och åkte därifrån direkt till stallet. Så cirkus kvart i sex var jag där och tyckte att jag var ändå rätt snabb. Mocka, fixa mat och rida ut på två timmar. Jag är då imponerad av min egen fart.
Tok-poa var lite galen idag! Lat som ett as, ville inte motionera utan sölade på stegen som bara den. På vägen mot skogen mötte vi en kvinna med två goldens, jävlar vad det blev sprutt på pålle. Han skulle tvärvända hem minsann. Jag var ju inte med på den linjen och blev lite arg på honom, brukar inte bli arg på en häst som är rädd på riktigt men när det bara är svammel och fjanteri då blir jag ilsk.
Vidare i skogen travade vi ganska lugnt, lilla rundan tar väl 20 minuter att trava (exl tid till och från skogen), tills han plötsligt tvärstannar och börjar blåsa. Sist han gjorde så var det ju renar i farten så jag fick en liten misstanke men det var bara att fortsätta. Några renar såg vi inte men däremot spåren, och det var inte bara EN som hade gått där, nej det såg ut att vara en hel gjord. Vilket är lite besynnerligt eftersom lapparna brukar köra ner dom först efter nyår.
Vi kom hem oskadda och oskenade iaf!

Jo vi mötte kvinnan med hundarna på hemvägen också och då var dom inte farliga längre. Undrar varför??! :0)

Nu ska huvudet vila på sin kudde hela natten, ny dag imorgon med mycket att uträtta.

Puss/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0