inridning

Förkylningen är segdragen och jag har fått sjukanmäla mig idag och imorgon, första dagarna efter semestern. Känns surt, det är ju lika bra att komma in i jobblunken, nåt annat alternativ finns ju inte.
Har haft hjälp med Charmeur i helgen och denna veckan, men ikväll så for jag dit för att assistera som draghjälp när Ida skulle sitta/rida på Elmer för första gången :) Det var skönt att få sitta på häst igen, känns som en evighet sen... Elmer var riktigt duktig, han drog iväg på en kortare bockrajd innan han stannade upp och funderade lite. Sen gick det bra, han travade lite och skrittade. Blev lugn rätt snabbt. Charmeur fick gå före och locka honom framåt och vi var iväg en bra bit längs vägen för att vara första gången. Lyssnade på ssss (trava) och wow (sakta av). Super killen Elmo!!

Charmeur verkade glad att se mig och det värmde i mamma hjärtat. Han är verkligen min älskling!!

Jag och Ida har köpt oss en rockard tillsammans, en fin ordentlig som man sitter högt upp i. Daniel har assisterat med slip och målar arbete. Grön och fin är den nu!
Nu är jag ägare till både rockard och speedcart, bara maratonvagn som saknas, hehe!

Kanske borde slänga in nån bild här, det var ett tag sedan.

Varsågoda!

Puss /T

 


Kommentarer
Postat av: Jenny.

Se till att bli bättre nu T lilla.

Du han ser ut att ha blivit lite grövre din kille. =0). Kram.

2010-08-18 @ 13:10:00
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Annica

Fin häst. ;D

2010-08-18 @ 13:25:32
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0