charmeur på upptäcksfärd

Fick ett abrupt uppvaknande imorse då mobilen ringde och jag fick veta att Charmeur varit lös i stallet inatt. Hans boxdörr hade inte gått igen ordentligt när kvällsjouren låste för natten. Vad händer när en häst är lös i stallet då? Jo han äter upp ALL mat som finns, i det här fallet ungefär 8(!) kg kraftfoder. Farligt för att en hästmage inte är gjord för att smälta så mycket mat på en gång och risken för kolik är mycket stor.

I övrigt hade han inte gjort så mycket hyss, rivit ner täcken såklart men inte tuggat sönder något iaf. Tur!
Fick hjälp av snälla stallkamrater att gå ut och gå med honom, rida ett pass på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Själv var jag behövd jobbet och skulle inte ens fara till stallet idag. Har dock fått regelbundna uppdateringar på hälsotillståndet och det har varit oförskämt bra. Såklart åkte jag dit imorse och han såg ut som vanligt, nöjd, mätt och glad!!

Tur för mig att jag har en häst med stålmage. Det är ju ingen höjdare för plånboken med veterinär, allra helst på helgen. Tack till Ida, Rebecka och Emelie som ridit och prommenerat med honom!

Ja, vad vore livet utan denna häst? Tråkigt!!!

Undrar vad som händer imorgon...

Natti
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0