hoppla pålle

Bäst att klä sig varmt idag för det är ju storm utanför fönstret. Pålle behöver motion och det är lika med att vara utomhus. Hade lektion igår, pigg som ett psyk, alldeles nipprig och galopperade på stället. Tog mina halvhalter som galoppfattningar så det blev att koncentrera på en lugn och sansad trav. Gick riktigt bra tillslut, han blev så lugn och avslappnad! Körde en galoppfattning åt varje håll det sista vi gjorde och avslutade på en gång när han lugnat ner sig och slappnade av igen efter galoppen.
Det finns hopp om mitt stackars finger också! Det gick rätt bra att rida med det så nästa vecka tror jag att det är helt bra. Hoppas jag.

Ska slå min mor en signal och bestämma om det blir en tripp till Norris idag eller om vi tycker vädret är för nyckfullt. Tror dock jag måste ta stallet först, byta täcke på Charmeur, idag är det definitivt halstäckeväder.

puss/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0