r.i.p

Vad plötsligt livet gör vändningar. Imorse när jag var till stallet fanns Calle i sin hage och åt sin frukost. Nu betar han på dom gröna ängarna. Helt ofattbart att en spark med olycklig träff kan sluta så illa.
På väg till bilen från jobbet så tar jag upp mobilen och läser vad som hänt. Tårarna sprutar och tankarna går till hans ägare, den andra hästens ägare, min egen häst. Hur skört ett hästliv kan vara. Nu kommer tårarna igen.

Vila i frid lilla Calandro

Visste inte att jag kunde ta det så hårt, jag har ju inte känt Calle så länge, men han är (var) en fantastisk häst. Snäll som bara den. Det är en stor sorg för alla på stall Svedjegården.
Tacokväll känns inte lika mysigt längre, ska hiva i mig och åka till stallet. Jag vill ta in Charmeur idag och ge honom ett päron, gråta lite på hans mule.

/T


Kommentarer
Postat av: Jenny.

Ojdå, men huvva så hemskt, jag läste bara snabbt igenom när jag läste rip och första bokstaven i hästens namn var ju C, jag blev alldeles kall !! Men tråkigt för hans ägare är det ju iallafall.

2010-01-15 @ 19:52:53
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0