ridlektion

Jag har haft lektion för Maria nu ikväll (fast igår!), fick en uppenbarelse kan man säga. Jag har hela tiden vetat hur jag vill rida Charmeur men inte riktigt vetat hur jag kommer dit. Idag red jag precis så som jag föreställt mig att jag vill ha det.
Maria testade lite grejer hon lärt sig i Portugal, ett lite annat tänk än i den tyska och engelska stilen. Sitsen är i fokus och allt utgår från höfterna. Det blir mycket att tänka på och hjärnan går på högvarv för att analysera allt men det känns otroligt bra måste jag säga. Min sits var kanon (emellanåt), skänklarna stabila och Charmeur kom fram till bettet utan att jag knappt tog i tyglarna.
Mycket att ändra om i min ridning som sitsen, lättridningen. Tänka på höfter, sittben, skänklar, långa ben.... Pjuh, det lär ta ett bra tag innan det sitter i ryggmärgen men när det sitter så kommer vi att vara ett tjusigt ekipage!!

Kram/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0