dv på besök

Ok, så här blev det med veterinären då.

Efter tre timmars väntan i stallet dök han tillslut upp. Jag förklarade läget med Charmeur och vi gick ut och gjorde böjprov på alla ben. Negativa allihop, ingen hälta. Sen fick jag longera. Trav höger, trav vänster, galopp vänster och sen trav+ galopp i höger igen. När vi bytte tillbaka till höger varv igen så syntes det tydligt att rörelsen inte var helt ok.
Böjprov pånytt, denna gång höger bak eftersom det var det som felade. Böjprovet var negativt även denna gång så han är inte halt men har en rörelsestörning. Varför är svårt att säga. Till att börja med ska han äta ett nsaid preparat som jag inte minns namnet på och få två injektioner med nå rundsmörjande glucosaminliknande.
Promenader, skritturer och återbesök på tisdag.

Kan meddela att jag är helt jävla slut. REJÄL förkylning med halsont, feber och enorma mängder snor sen i måndags och så ut och springa med hästkraken på det. Inte bra alls. Sov bra hela natten och sen har jag hunnit med att sova bra på soffan också. Tur att jag frågade om det gick bra att rida i skritt för jag orkar inte gå, knappt åka häst men måste man så...

/T

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Theres! Krya på dig! Skönt att det inte var någon hälta. Ge honom lite tid och rehab så ska du se att det löser sig.



Kram

2010-06-03 @ 21:05:16
URL: http://klumgarden.cybersite.se

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0