Boktipset

Nyätit lunch och så har jag sorterat endel papper. På tiden, verkligen. Det mesta är nu förberett för att dammsuga och skura. Han står framme på golvet och väntar Snabeldraken.
Vi får sovfrämmande inatt, Daniels syster kommer på besök i eftermiddag och stannar tills imorgon. Det blir roligt. Och Cato blir säkert jätteglad över att få träffa Chilli också.
Snabeldraken får mig att tänka på en helt underbar barnbok. Min favvo när jag var i rätt ålder. Luddelump heter den och handlar om dammtussen Luddelump som aktar sig för Snabeldraken, tyvärr klarar han sig inte utan sugs upp men träffar Greta Garn i dammpåsen och dom blir kära. Mycket fin historia för stora och små.
Vaddå nostalgi? En annan favorit bland barnböckerna var förståss Lilla teddybjörnen Manchester. Ja det var tider det. Önskar att jag var barn igen och kunde få frossa i mysiga barnsagor.

Oh well, nu ska Luddelump och hela hans släkt (som är rätt stor) få akta sig noga den närmsta timmen.

kramOpuss /Tesa

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh en del barnböcker är sannerligen magiska!

2009-04-17 @ 12:53:49
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Kan Dee Drawings

aaww tack! <3 jag ska finslipa teckningen lite till idag, får se om jag kan bli nöjd haha :)Vad roligt att du blev så nöjd över linnet! Skulle vara kul att få se hur det sitter på dig också! :)



kram

2009-04-17 @ 12:58:22
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/
Postat av: Maria

ÅÅÅ, Luddelump har jag hemma! Det var en av mina favoriter!



Kram!!!

2009-04-18 @ 09:41:09
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0