Skithund

Den lilla bajsrullaren Cato har hunnit med ett bad nu på morgonen. Undrar åter vad det är med hundar och bajs?

Kom ut och såg att det har regnat idag, inte nu längre men det ser mörkt ut för resten av dagen med. Trodde att det skulle vara uppehåll som det alltid brukar vara under PDOL. Dom har ju ett särskilt avtal med väderguden. Nåja, det blir säkert sol ikväll. Vi hade tänkt oss en festivalfri kväll med grillning hos goda vänner istället. Mycket billigare och dessutom mindre tröttsamt för den som ska upp imorgon och släppa ut hästarna :P

Har en liten klump i magen av nervositet också. Under morgondagen ska jag ta itu med det här att hoppa Charmeur. Såklart är det ju jag som sätter gränserna om hur högt det blir och det lär inte bli högt men det ska bli kul ändå. Fast nervöst. Och med tanke på nervositeten så räknar jag inte med att det kommer att gå så värst bra men jag har ju bra hjälp av en tjej från jobbet som bla varit beridare i ett tyskt stall i Göteborg och ridit till hästar för försäljning i Umeå.
Vi stod och pratade häst och hon fick en vägbeskrivning till stallet eftersom det var bestämt att hon skulle komma och titta på Charmeur på lördag. Själv pratade jag på som vanligt om allt jag vill göra med honom och däribland våga hoppa några skutt. - Men jag kan ju ha hopplektion med dig, det är ju det jag är bra på!!! *gulp*

Vidare går min tankar till M som förlorat Junior helt utan förvarning. Att mista ett djur är en stor sorg, det vet nog dom flesta och inte minst jag, men att dessutom inte ha möjlighet att förbereda sig är än värre. Chocken som kommer och hela världen känns svart och orättvis. Att inte få ta farväl. Det är så jobbigt... Tänker på dig lilla, söta M!
Och nu börjar jag gråta såklart, tänker på alla som jag inte vill mista men som jag kommer att mista. Både människor och djur. Måste hitta på något nu och skjuta bort sånna tankar.

Tex så kommer min bror Jon och hans fru Lisbet upp och hälsar på om en vecka ungefär. Dom stannar över min födelsedag så därför har jag tagit semester den dagen!! Ska bli så roligt att träffas igen, det är alldeels för länge mellan gångerna tyvärr. Mest såklart pga av avståndet. Vi bor i Piteå och dom bor utanför Oslo.
Den här känslan ska jag behålla och ta itu med lite städning innan stallet.

Kramar/T

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket :D, Jag hoppas det ska gå bra...

Lycka till med hoppningen, det går säkert bra :D

2009-07-24 @ 10:31:43
URL: http://emmavpersson.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0