Genombrottet

Dagen idag är den dagen det släppte tror jag! Kom just hem från min andra vända till stallet idag. Hade utsläpp imorse men red inte då utan var dit på em istället. Både jag och Charmeur hade en bra dag tror jag. Det liksom släppte och vi hittade rätt tillsammans. Oj vad han har jobbat på fint i både skritten och traven. Körde ganska mycket med böjningar hit och dit och skänkelvikning i trav. I vänster varv kändes det som en sagohäst nästan, det liksom bara flöt på med världens påskjut över hela ridbanan. Wow!! Höger gick också bra men jag och han fick jobba betydligt mer för att orka hålla uppe traven, men så är det hans svaga sida också.

Vi har ju kämpat på och fortsatt med sandträning och longering för att bygga ryggmuskler och bakben och det verkar ge resultat. Igår var en typ av vilodag med bara skritt och Daniel red. Där går det också framåt tycker jag. Det var något som kläcktes när jag visade en framdelsvändning. Vi har börjat försöka ställa på volten nu och jag ville visa hur man tar hjälp av både skänkelhjälper och tygeltag. Innerskänkel för att hålla kvar hästen på voltspåret och framdelsvändningen var bra för att förstå det bättre.

Roligt verkligen, sen så märker jag att Charmeur är lugnare och mer harmonisk nu. Han har ju varit en ängel sen han kom men nu är han som ännu mer avslappnad. Står inte och går fram och tillbaka när han står uppbunden tex. På tisdag har vi lektion igen, blir kul att se om det går lika bra då som idag. Hoppas! På tisdag fyller även kungen år. Och Charmeur. 13 år blir lillkillen, måste nog fixa en knäcketårta till honom.

Ha det bra ni trogna som orkar läsa om allt hästeri!!
Puss/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0