Morgonhoppning

Det blir dubbla ridlektioner idag. Har haft hopplektion nu på morgonen och snart ska jag tillbaka och värma upp innan Maria kommer för ett dressyrpass. Härligt, det är himla roligt nu för folk ser och kommenterar att han musklat sig bra.
Under morgonens övningar började vi med travbommar som vi sen höjde upp till låga cavaletti och till sist höga cavaletti. Med dom höga bommarna försökte han med allt möjligt för att komma undan, provade försöka galoppera över men det gick ju sämre, tillslut lyckades vi få till en riktigt bra omgång med höga benlyft precis som det ska vara utan att stöta i någonstanns!
Övergick sedan till att köra studs igen, denna gång med vartannat hinder och varannan markbom. Charmeur fattade ingenting, ville bara springa på och ta stooora språng, sket totalt i att studsa över bommarna utan satsade på att komma över hindren enbart. Säkert en rolig syn!!
Blev dock betydligt bättre när vi la upp alla bommar som hinder, blev sex stycken tror jag. Jobbigt och svettigt men otrroligt kul!!

Mer roligt är att han blir helt otroligt fin och lösgjord, så här fin form har han aldrig haft sen han kom. Det var en helt annan häst jag satt på idag! Helt fantastiskt mjuk och avslappnad. Trots att han eldade upp sig för hoppningen så gick det hur bra som helst att samla ihop honom och trava riktigt sakta.

Laddar för eftermiddags´passet nu! Nice!

Kram och puss/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0