Home again

Hemkommen och äten. Nu väntar kaffe och bonde söker + greys. Jag har haft så roligt i Happis att det är sjukt. Åkte dit med en tjej från kvantum och vi passade så bra ihop. Riktigt kul!
Det var ju seriösa grejor vi skulle behandla. Först på tisdagen var det Handels avdelning 28:s SISTA repskap någonsin. Kändes vemodigt att begrava oss. Vi nominerade till interimstyrelse mm och sen klubbades avd 28 upplösning igenom. Dag två, idag, gick väldigt smidigt. En sluten omröstning fick vi angående vice ordförande men annars gick det väldigt snabbt och smidigt. Vår nya avdelning 33 tillsammans med malmberget finns from. 1 januari 2009.
 Lars-Anders Häggström var med också. Kul att få träffa Handels ordförande och få uppmuntrande ord på vägen. Vi är ju på väg in i en ny avtalsrörelse och medlemmarna är viktiga för att vi ska lyckas få ett lika bra avtal som sist, fast bättre.
Babbel, babbel, den som tycker mitt fackliga tjabb är jobbigt kan börja läsa nu:

Gårdagen började med ett snabbt besök på IKEA. Fyndade två påslakan som jag tror passar med gröna silverlöv tapeten. En stekpanna, en pläd och lite presentsnören. Sen var det repskap i tre-fyra timmar. Och sen började det roliga! Jag och Erica gick en sväng till systemet och köpte tre cider var, sen satte vi oss i bastun och värmde oss, snackade skit och skrattade. Önskar att jag hade antecknat alla kommentarer från dessa två dagar. Hade kunnat skriva en liten bok kanske?! Middag var det halv åtta på kvällen och den var god men inte mättande. Blev ett besök på Max strax innan de stängde kl 12. Lagom berusad, mest av den goda stämningen, gick vi och två till upp på rummet och pratade till klockan ett men sen var det nattinatti. Klockan ringde klockan 8 och vi var båda förvånansvärt pigga. Åt en äcklig frukost och knallade iväg på nästa möte.
Sammanfattning:
Jag har:
haft jävligt roligt
varit seriös
besökt IKEA två gånger
lärt mig hitta i Haparanda till fots
tyckt synd om min chafför som träffade polisen på vägen hem och fick betala 2000kr
bestämt mig för att fortsätta i fackklubben (om mina kollegor vill ha mig förståss)

Kramar /T


Kommentarer
Postat av: J.

Åh vad skönt att höra. Jag har varit lite orolig för dig här hemma. Du det kanske inte blir så jobbigt att åka till steg 5 då ??!! Hoppas du får en bra dag idag, själv ska jag sitta här och vänta på posten !! KRam.

2008-12-04 @ 10:24:39
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0