Dagens ridning, dagens höjdpunkt

På hopplektionen idag blev ingen hoppning för mig men ändock en lärorik lektion. A red först och hoppade lite. Visade sedan lite olika övningar som ska få honom mer lösgjord. Ett mycket bra tips (av många) var att rida lite sidvärts och få in bogen innan galoppfattning i vänster varv. Fungerade klockrent, han fick med sig bakbenen och kom in i en kanonfin galopp med en gång. Supertips!!
Min pålle var så fin så det nästan gjorde ont och det var JAG som red honom :0)
Egen notering: Glöm inte stödet på yttertygeln!!!

Hihi!!

Imorgon ska jag och Daniel rida ut tillsammans. Jag tar en av travhästarna och han tar prins Charming.

Bye,bye /T

Kommentarer
Postat av: Paula

Låter som de verkar gå bra för dej och Charmeur

jag går på ridskolan där han kmr i från :)

2009-08-11 @ 01:11:19
URL: http://ponniiien.blogg.se/
Postat av: Jenny.

Hej !! Jag tycker verkligen att de ska bli super kul. Lite orolig att ja ska göra ngt fel så du får skäll sen, men ja ska göra mitt bästa !!

KRAM !!

2009-08-11 @ 11:38:54
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0