gott samvete tillslut!

HÅR:
Nu känns det betydligt bättre än tidigare idag. Så himla trött, förmodligen lite små förkyld. Klippningen gick utmärkt, det blev kortare och jag är grymt nöjd med resultatet. Fick lära mig en för mig ny sak om hår och hårprodukter. Tvärtemot vad jag trott tidigare så ska jag som har mycket och tjockt hår använda hårda produkter. Är dom lätta så blir det för klent för att orka hålla uppe håret och det blir istället nertyngt. Nästan 30 år tog det innan jag fick lära mig hur jag ska styla mitt hår!!

HÄST:
Fick dåligt samvete över att inte ha ork för min häst idag. Bestämde mig för att inte rida och åkte dit och fixade med resten. Turen på min sida då Ida erbjöd sig att skritta honom. Underbart för samvetet. Han hade skött sig alldeles utmärkt, bara ett spöke, ett svart sladdmärke över vägen. Det skulle döda honom men tillslut så tog han mod till sig och stegade över iaf.
Dags att berätta om flytten som skedde i söndags. Jag red från Norra Pitholm 12.45 och var framme 40 minuter senare. Inga nervösa fasoner alls trots nytt stall, jag bara red in på gården, hoppade av och stallde in honom i en box. Inget konstigt alls. Sen blev det utsläpp i hagen där Goofy stod och tuggade. Blev såklart kompisar direkt!! Dom sprang runt tillsammans med sina svansar i vädret och var så härliga att se på. Kändes varmt i matte-hjärtat!

HUND:
Uppdatering på mataggressivitetsavvänjningen (världens längsta ord?). Det har gått bara bra. Hon har inte morrat nåt mer, koppelträningen fortsätter och passivitetsträning likaså. Hon är en mycket fin hund lilla Rajsan. Cato har även välkomnat henne i flocken vilket kändes skönt. Efter några dagars surande så bestämde han sig och gav henne en välkomst slick. Lilla gubben, så jävla söt han är <3

Enough is enough
puss/T

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Han är värsta coolingen prinsen !! Som en kall Jäger. ;0). Skönt att de funkar med vovven oxå, men det är ju inte så förvånande du är ju född ledare över djur. Kram.

2009-12-16 @ 09:10:29
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0