stockholm international horse show lördag

Fick en bra start på dagen i och med hotellfrukosten. Den var helt sagolikt god. Sen blev det buss mot globen. Det kändes som det säkraste alternativet i kollektivtrafiken. Inga byten, inga problem... eller? Trevligt förmiddagspass med dressyr och en till sväng inne på mässan och ännu lite mindre pengar i plånkan. Men lika glad!


Finska Mikaela Lindh med snygga hästen Skovlunds Más Guapo



Och Adelinde Cornelisen med Jerich Parzival som vann dagens Grand Prix på 78,213

På hästmässan fyndade jag: röda skitsnygga skydd från Catago hos Filippas ridsport, rött dressyrschabrak och huva i matchande färg, en svart fårskinnspadd, två stycken Myler bett, en repgrimma och ledrep, en bok i säker hästhantering (Horsemanship från grunden) som jag varit sugen på ett tag, julklapp till far(!) allergisk mot hästar och allt, hönät och martingal, ett gratis exemplar av Hästfocus och ett par strumpor samt snösulor. Tur att jag tänkte till när flygbiljetterna beställdes och bokade extra baggage. Hehe inte dum alls.

Eftermiddagen spenderade vi i gamla stan, åt lunch och spatserade runt bland gamla mysiga byggnader. Riktigt, riktigt trevligt!

Mot kvällen var det så åter dags att ta sig vidare mot arenan och vana som vi nu var sprang vi mot bussen som så vänligt (inte alls) öppnade dörrarna och lät oss kliva på. Bara ett liiitet problem. Fel buss blev det :/ Istället för att vara på Gullmarsplan efter 10 minuter så hamnade vi i Fruängen efter sisådär en halvtimma drygt. Jaha tunnelbana igen då, röd linje och sen byte till den gröna. Helt sjukt det här. Skratta eller gråta? Just då kändes det rätt så uppgivet utan mat i magen och en trötthet som hette hugman.
Eländet fortsatte med att det var slut mat på globen och två varmkorvar fick lov att mätta magen istället. Våra platser kan ha varit dom sämsta någonsin, längst ut på kanten med ett stort rött räcke som skymde sikten. Blä och bajs.

Utsikt från sämsta platsen

Nåja, till fyrspannskörningen så smet vi in och ställde oss på A läktaren istället. Att se körningen från dåliga platser måste vara olagligt tycker jag. Det var som väntat en otrolig upplevelse, jag filmade några ekipage men tyvärr blir det inte samma sak på film som i verkligheten. Men minnet finns kvar och det kan jag leva länge på!

Boyd Exell in action

Tomas Erikssons fyrspann

Denna lördagkväll bjöd förutom på härligt fartfylld körning även på 1,50 hoppning, kamelshow, reining clinic med Anky van Grunsven och uppvisning på lång tygel av Bo Jenå med Lingh A la Celle. Riktigt bra grejer. Efter kameluppvisningen så tror jag att jag måste skaffa mig en egen. Lilla söta Rani kunde rida kadrilj, göra skänkelvikning och galoppombyten. Det trodde man inte om puckeldjur!


Malin Baryard-Johnsson vann en bil med Tornesch

Det var lördagen sammanfattad

Kram/T

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Oppa tisdag åker vi !!=0).

2010-12-05 @ 16:51:36
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0