(förra) Veckans dog rescue

Idag är det molnigt men igår var det SOL! Var ute och grillade vid Ögeltjärn med svärmor och firade födelsedagen i skogen. Det uppskattades verkligen, sen drack vi kaffe och åt tårta hemma. Återigen blev det en räddningsaktion för min del. Träffade på en liten smålandsstövare i skogen som inte hade någon med sig. Liten var han, och trött... Men han gillade Cato skarpt så han försökte hänga på honom, gick mindre bra.Stövare som han var så hade han ett telefonnummer på halsbandet så jag ringde och visst, han hade smitit från garaget och varit borta sen morgonen. Lilla söta Frasse. Jag skulle ha tagit ett kort på honom så ni fick se vilken lite en det var men det tänkte jag inte på i stundens allvar.
Han är återställd till sin ägare så slutet gott, allting gott.
Snart ska jag fara och hämta Chappe-snygg och gå en sväng i skogen med båda C:na. Lite trist med vädret idag motför igår men det är väl bara att acceptera.

Hej svejs /T

Kommentarer
Postat av: Jenny.

Men hörrö vad du räddar hundar !! Kanske en ny karriär på G ?? Fast du får ju faktiskt inte lämna mig på Coopan, det vet du va !! Kram !!

2009-04-06 @ 19:33:59
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0