Shoppingbegäret tar över

Jag lever! Lite bättre idag men det rinner fortfarande ur näsan och febern kommer och går. Fick inte tillåtelse att fara till stallet idag så nu sitter jag här och väntar på att höra hur det har gått för Daniel. Han skulle träna lite balanssits idag.

Jag blir så sugen på att köpa saker just nu. Vill klicka hem allt möjligt men det är bara att hålla fingrarna i styr. Sparar till en ny dressyrsadel nämligen, har äntligen bestämt mig för en T4 dressyr. Tittade och provsatt en sån på Hööks i Kållered och fick dessutom chans att ställa lite frågor. Har haft lite funderingar huruvida syntet är bra eller inte. Såklart så håller en lädersadel i längden om man verkligen sköter om den men nu är ju inte jag en så värst putsande person. Smörjning blir det nog bara två gånger per år eller så och då är det kanske tom bättre med en syntet sadel som man bara torkar av och sprayar med schampoo nån gång ibland.

Hittade också ett par ridbyxor på hööks som satt helt perfekt. Ska nog köpa dom också! Modellen är omgjord så nu är benen inte så långa som dom annars är. Mitt största problem med ridbyxor är att hitta en storlek där den enorma bakdelen får plats och samtidigt inte har så stor midja att dom trillar av. Benen brukar också vara så långa att dom går ner över foten. Alltså bör jag beställa detta perfekta par omedelbart!

Nej nu måste jag göra något trots min ynkliga uppsyn. På onsdag kommer det folk hit och börjar med vårt badrum och vi måste fixa lite saker innan dess. Städa upp i extrarummet nere så vi ryms att montera badrumsmöbler där. Blir frisk och åka på IKEA och köpa badrumsmöblerna plus möbler till kontoret. Roligt blir det. Ska bylsa på mig nu och bege mig ner i kalla källaren *fryser och huttrar* Febern steg bara vid tanken ;0)

Puss och kjam/T

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tittar in på din fina blogg då och då

2009-08-20 @ 13:39:06
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: Emma

Tycker det verkar som att du och Charmeur oxå gör framsteg varjedag! Och med tanke på att du sa väldigt bestämmt när du tittade på honom att det inte var hästen för dej, så har ni verkligen kommit långt :D Skickade Hans vaccinations intyg till dej här om dagen så det borde dyka upp hos dej snart. Ska försöka få ut lite bilder på Hedda snart, men nån måste ju ta dom oxå ;P Ha det bra!

2009-08-20 @ 14:39:04
URL: http://emmavpersson.blogg.se/
Postat av: Jennie W

Krya på dig inte kul att vara sjuk på semestern

Kram

2009-08-20 @ 16:05:54
URL: http://jewi.blogg.se/
Postat av: Maria

Men hallå, jag postade en kommentar här igår men den kom inte med :(! Jag tycker iallafall jättesynd om dig och tycker att dessa uschiga bacillusker ska försvinna! KRYA PÅ DIG!!!



Många kramar/Maria

2009-08-20 @ 20:36:45
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0