upp upp ner upp

Men vet ni mina vänner? Det finns hopp om liv i sörvågska kroppen också!! Under dagen har jag inte haft feber mer än en gång tror jag och snoret avtar i rask takt. Var till stallet själv idag och det tog tid minsann. Jag har städvecka i veckan vilket innebär skura golv, rensa avlopp och annat fräscht. Som i den flesta andra stall så har man en vecka var och jag hade egentligen den förra veckan men jag hade inte mage att både lämna bort häst OCH städning. Nej så jag bytte och nu städas det denna vecka istället.

Ridningen gick sådär. Ganska kasst för att vara ärlig men det är väl som jag hade väntat också. Motivationen fanns inte hos mig och det avspeglades nog mer än jag trodde på pålle. Nu när jag tänker efter så inser jag att balansen är otroligt viktig för Charmeur. Den fanns inte hos mig idag och vad blev det då? Ostadig trav, korsgalopp,  fel galopp you name it. Den insikten dök upp precis nu när jag sitter och skriver. Kanske betyder det då att jag inte har så förskräckligt dålig balans i vanliga fall?
I tisdags när jag red i regnet och blev sjuk så var han ju helt sjukt fin. Redan från början så hade jag nästan ingen häst alls i bettet. Han behövde knappt något stöd och fick ändå med sig rygg och bakben. Det var en härlig känsla. Och då red jag ändå bara tjugo minuter innan jag inte orkade mer. Nåja, det blir nog bra med det åsså.

På hemmafronten så är det numera duschning i tvättstugan som gäller. Aldrig mer duschkabin i badrummet. Gud så skönt! Denna äckliga styggelse är snart ett minne blott. Efter morgonstalljouren imorgon går nog startskottet för operation RIV. Ser hon fram emot det? Ja!

Filmtajm!
Puss/T

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Är i samma sits, ska tömma badrummet och kasta duschkabinen all världens väg :o)Mitten-slutet av nästa vecka så kommer dom och renoverar vårt badrum, äntligen. Välbehövligt.

2009-08-22 @ 17:45:27
Postat av: Emma

Alltså jag vet faktiskt inte vad man skall göra!

Men på Tisdag ska jag ringa hästak och ta i med hårdhandskarna, har dom slarvatbort passet så får dom faktiskt stå för det! Jag hoppas verkligen att det ska komma till sin rätta ägare snart! Jag ska göra vad jag kan, ska även skicka charmeurs lädergrimma med namn till dej :D

2009-08-23 @ 21:14:05
URL: http://emmavpersson.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0