flunscha och jul rusch

Julen är på gång, det märks tydligt på jobbet. Det är helt sjukt stressigt precis hela tiden. Hur mycket folk som helst och det är liksom ingen ände på kön, den bara byggs på och byggs på. Har gjort ett tafatt försök att städa nu på fredagskvällen men jag kan inte vara särskilt impad av min insats. Huvudet värker och kroppen värker.
Jag såg dig också gums, visst är det sjukt att ha så jäkla häcken full att inte ens hinna sträcka upp en hand och hälsa. Längtar tills det är över för denna säsong. För nu är jag less.

Var och fick mig en spruta igår. Var nära att banga för jag är ju så förtvivlat skraj för sprutor men jag tog mig i kragen och åkte. Satt och väntade alldeles ensam och var duktig inne hos farbror doktorn. Inte ett pip från mig!! Såklart så var det precis så ofarligt och smärtfritt som jag egentligen innerst inne visste att det skulle vara. Och inga influensa liknande symptom har uppstått heller. Lite ont i armen men inte mer än så.

Fick hjälp av Daniel i stallet idag, vi är ett bra team han och jag!! Jag gjorde iordning mat och hö påsar medans han mockade, sen fick lilla Charmeur komma in och som han längtade. Han var lugn och stod och åt i godan ro när vi kom men så fort jag sa hej till honom så gnäggade och frustade han: Nu vill jag gå in mamma!! Söta, rara älsklings pållen min!
Om jag hade otur i söndags så har det definitivt vänt nu. Söndagen bestod i att tappa bort saker. Bland annat ett guldörhänge och KAMERAN. Sov dåligt den natten kan jag lova men redan dagen efter blev det betydligt bättre. Då återfanns allt igen. Kameran hade klarat natten utomhus i många minusgrader men hade till och med ström kvar i sig. Örhänget låg i sängen. OCH dessutom så har jag haft turen att bli utvald till Equipages läsarpanel. Min klara favorit-hästtidning. Inte nog med att jag får vara med och påverka innehållet, jag får dessutom gratis prenumeration, hihi!!! Vaddå bra julklapp?

På hundfronten ser det mer dystert ut. Vi ska återlämna Raja. Vi har insett att vi inte har tid nog för henne just nu. Får se om det blir bättre framöver. Just nu finns inte tid att gå med hundar en och en till exempel och det är ett krav om man ska lyckas koppelträna en vovve som både rycker, drar och hoppar än hit än dit. För att kunna vara konsekvent så måste man ha tid att lägga och tyvärr finns den inte just nu.
Dock så vill jag poängtera att det är en SUPERFIN hund som det definitivt går att få ordning på så hoppet är inte ute tycker jag.
Jag är rätt säker på att minst EN blir väldigt glad över flytten! Kan ni gissa vem?!

Kram
/T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0