Besök pågår

F är iväg och är duktig och Chappe bay är här och roar sig med Cato. Strålande är hur humöret varit idag. Först så for jag till stallet kring ett tiden och kom därifrån halv fem. Filosoferade över att först är det mysigt när vinterpälsen ska av. Man skrubbar och borstar och myser med poan, connectar. Sen efter några veckor är då i alla fall jag less, det slutar aldrig komma hår, hur mycket man än borstar känns aldrig hästen ren. Varje år samma visa.
Red ett lagomt hårt pass i solen, den värmde inte så mycket men bara att den lyste gjorde sitt till. Lill var med på att jobba, det kan vara lite si och så med motivtionen för hennes del men jag la upp det bra. Nyätit lunch, borstad 40 minuter och mutad med morot, tror det är ett vinnande koncept för poan var helt klart på bra humör.

Påväg hem från stallet, svänger in på Skolgatan och för en smärre chock! Gatan är ju mer än dubbelt så bred, innan har det inte gått att mötas utan det har bara varit att köra åt sidan eller backa. Hade glömt hur det är att köra på en normalbred gata. Ni vet hur det blir under vintern, en meter åt vardera håll försvinner till förmån för snövallen.

Och sen då... Då ringer snälla killen på Coop bygg och berättar att kylen varit på vift hos Intersport men på måndag mellan 8-12 får jag den hemlevererad till dörren. Kanoners säger jag !!

Och på det- En semla från kvarters


Hej med er!

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0