Dags igen för kaninerna

Det morras från vardagsrummet. Tydligen tror jag att tiden står stilla när jag sitter vid datorn, fast jag vet inte. Men lite saktare går nog klockan det tror jag. Jobbat första lördan i nya kundtjänst och det gick alldeles utmärkt. Lördagar är ju speldagen nummer ett med allt trav och lotto och sånt som folk slösar sina pengar på. Och jag är en av dom. Man blir lite spelgalen av att jobba med det tyvärr. Fast jag spelar iaf inte bort pengar om jag inte vet att jag har råd att förlora dem så det är nog inte så illa ändå.
Snart är det melodifestival och jag har satsat lite pengar på det. Tror inte att jag vinner men OM så blir det minst 300. Ska det va så ska det! På TV just: Everest på liv och död. Spännande program som jag tror jag ska gå och se slutet på. Och så har jag ju lovat min sambo en Irish Coffe åsså. Fast jag vet då inte om vi har vispgrädde?

Lycka när jag kom hem till ett kliniskt rent hus! Hade jag kunnat ana för jag ringde hem och då fick jag till svar att: -Jag torkar TV:n. Ingen städning utan att det görs ordentligt. -Jag torkar bara hela hus!

Lyckliga jag säger jag bara. Och middag fick jag med. Bortskämd och skäms inte för det.

Jo just det, inatt drömde jag att jag hade två kaniner som jag hade glömt bort (ni som följer kanske kommer ihåg det från nått tidigare inlägg). Denna gången hittade jag Brummelisa och Svea i kaninhuset och dom hade varit utan mat i tre veckor. Inte utmärglade utan dom hade krympt, dom var så små att dom rymdes i handen och så var det problem att få tag på vatten till dom.  Ganska små hade dom blivit eftersom Brummelisa var en Rex kanin (stor ras) och Svea var korsning av Rex och Hermelin (blev en stor ras). Hittade först inte igen dom i spån och dunkelt ljus. Nåja slutet gott, allt gick bra. Överlevde gjorde dom. Tur!!!!!!!

Kram på er /Tesa

Kommentarer
Postat av: Simon

Ey yo yo !

Kul att kika på din blogg =)

Har ju också en blogg, eller rättare sagt inte jag utan min lille Berner sennen valp på 10månader som har hittat ut i Cyberspace. www.mozarts.blogg.se

kika gärna in där och kika på bilder och läs om vad han gör om dagarna.

Vi höres!!!

KRAM Simon

2009-02-22 @ 13:33:01

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0