Mysigt i solen och blåsten

Åkte med D till mams-paps och blev lämpligt bjuden på semla på semmeldagen. Sen gick vi hemmåt och hade tänkt oss att gå genom staden för att träna lite men avbröt projektet när jag insåg att Cato var grymmarns skitnödig. Det visar sig tydligt eftersom han börjar dra så fasligt i kopplet. Vi vek av ner mot coopan och utanför gruppledarkontoret så hände det ! Sen var det lite lugnare att gå, spatserade längs södra hamnen och tog lite kort på solen. Förundrades först över den dåliga plogningen på en så populär promenad. Förstod ganska fort att det nog inte gick att göra så mycket för det blåste rejält från havet och drev igen på några minuter. Bra tänkt att jag tog på mig kläder för ca 13 minus trots att det var nollgradigt. Så här såg det ut:

Cato blickar ut över södra hamn

På spaning med Smurfit Kappa i bakgrunden

Ett ismonster dök upp längs vägen

Och små små pippifåglar lurade i buskarna

Välplogat !!

Solen skiner över SCA och Lövholmen

Väl hemma tog jag mig an plogkarmen som inte var nådig, men jag vann !! Halleluja för traktorskottning iaf. Det är nog det bästa. Att veta att den kommer så det är bara att meja på och köra ner snön för tillslut så dyker han upp och fixar allt i ett nafs.
Sitter nu och funderar på hur man kan fixa datarummet bra och inte så dyrt. Vilken slags förvaring som är bäst osv. Jag har sagt det förr men jag säger det igen, en fin lottvinst hade suttit så fint. Nåja, jag vet, det går inte att få allt på en gång och visst är det väl så att det man skapar alltid nya projekt. Relax projektet i källaren, vem vet om det ligger 10 år framåt eller bara 2. Sen så kommer det en sommar och då är det alla uteprojekt också. Grillplats, fixa bort onödiga buskar, fixa ett trädgårdsland med lite godsaker. Mmm det är mycket på gång, få se vart vi är om ett halvår.

Friska tag nu, dags att bestämma sig snart om resmål och datum för avresa. Kroatien eller Portugal, båda är heta men vilkett ska vi ta nu ??

Kram och hej /T



Kommentarer
Postat av: Fia

Mysigt jag är lite avis!!!! men bara lite mycket :)



2009-02-24 @ 18:02:09
URL: http://fiasfunderingar.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0