Allt smakar ju daggmask

Har just haft en intressant disskussion. Den handlade om smaken daggmask. Hur nu någon som inte smakat kan veta hur det smakar... Men hursom helst så är det då löskokt ägg, tuggummi med goj i mitten och en godis som är vit, rund med vitt puder runt som då tydligen smakar daggmask. Nån fler som har märkt detta fenomen?

Sov nästan stressande länge idag. Skulle ha sovmorgon till halv 9 men vaknade redan halv 8 av att Cato kräktes. Kände mig tvingad att gå upp eftersom han har en förmåga att hålla till på finaste mattan i de lägena. Det var nästan sant, han satt i sängen i gästrummet och spydde. Välkomna att sova över, det var inte så farligt mycket :D
Vet inte hur det funkar på hundar men om det är som med människor så kanske det är förkylningen som ger sig. Det går visst nåt rejält förkylningsvirus bland hundar just nu. Därför fick vi inte noskvalster medicin från veterinären. Fastän jag VET att han har det. Förmodligen både och helt enkelt. Synd om han är det då för flera gånger per dag får han andnöd i 15-30 sekunder, stackars krake.

Gårdagens ridtur var då helt underbar! Härligt väder, -10 och det knarrade under hovarna. Lillan har saknat mig och det gör mig glad i hjärtat. Alla hästarna var inne hela nyårsafton pga stormen så det var riktiga energiknippen som flamsade runt i hagarna. Moddy satte igång och galopperade runt, bockade och sparkade som en dåre och fick igång alla övriga 5 hästar. Lillan red jag ju så hon fick lov att hålla sig på mattan.
Roligt att se men lite läskigt eftersom det är halkigt i hagarna. Allt gick bra och inga ben är brutna!

Dags att se om bilen har tinat så jag kan åka ner på JC och lämna tillbaka två par jeans. Köpte tre till D och ett par var bra, övriga två var då så moderna att dom satt som tights runt vaderna. Fashion my ass, dom var asfula. Det är svårt att köpa jeans utan att ha med den som ska ha dem så jag tycker att jag gjorde det bra ändå!

Off I go /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0