Ojsan då

Det går visst segt i bloggandet för mig just nu. Har så mycket som händer runt om så tiden blir knapp. Idag ska vi fara och kika runt på vitvaror (fast rostfria sånna) i Piteå trakten. El Gigantos, Nelab, ångsågen mfl ställen. Det hade varit bra om man kan köpa allt på samma ställe och få bra pris + kanske hemkörning och bortkörning av dom gamla.

På fredag blir det IKEA med F, ååå det är så roligt att det händer saker. För första gången i mitt liv kommer jag att få ha det som jag vill i mitt hem. Ända fram tills detta hus så har vi haft budget av det mesta. Ett begagnat köksbord som var fult men gratis har följt med i nästan 10 år, första soffbordet köptes för tre år sedan på IKEA, väggskåp och dylikt har också varit arvegods som fyllt sin funktion. Nu känns det så roligt att kunna göra som jag vill ha det. Med det inte sagt att jag är stenrik och kan välja och vraka. För mig passar IKEA bra, dom har mycket fina saker som jag gillar. Bänkskivorna till köket ska inhandlas där, så också upphängningslist och spotlights. Vi har även så gott som bestämt hur förvaringen ska bli i källaren, det blir Broder hyllsystem, lagomt fint för att passa i en källare och man kan ha ganska tunga saker på hyllorna med. För en tusenlapp kommer vi långt!

Det kluras fortfarande endel på hur vi ska få till badrummet. Nya regler och bestämmelser för hur man får bygga har satt käppar. Golvbrunnen till duschen sitter också malplacerad, den hamnar utanför duschväggarna om vi kör med välvda som det var tänkt, men samtidigt så känns det som att två raka duschväggar tar för stor plats, kluret går nu ut på att hitta en fiffig lösning på hur vi kan flytta golvbrunnen utan alltför mycket besvär. Man får huvudvärk av allt tänkande. Fast det är en betydligt roligare huvudvärk än den innan !!

Sen så blev jag utmanad... Jag läser inte så många bloggar men jag ska klura på den ändå... Återkommer senare med den. Kanske idag.

Puss /T

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0