Happy, happy!

Det blir inte så mycket bloggande just nu, trots att jag sitter på internet hela tiden. Googlar på rörmanschetter och nipplar och pluttar. Allt som kan tänkas kosta något ska med i kalkylen. Och det är mycket som kostar. Har läst mig till att det nuförtiden inte är tillåtet att använda gips med kartong i våtrum vilket gjorde det hela betydligt mycket dyrare också. Men om försäkringen ska gälla så är det nog bäst att göra rätt, även om det kostar.
Inom kort blir det en tur till IKEA för att inhandla till köket, vi börjar där. Bänkskivor och upphägningsgrejor. Och så belysning. En person till ryms i bilen, frivilliga?

Catogrisen har varit på prommis idag och skötte sig riktigt bra tycker jag. Mot slutet körde vi lite inkallning, stanna, fritt följ (inte i klass med tävlingslydnad eftersom han inte tittar upp på mig och går kloss mot). Han går brevid och sätter sig när jag stannar iaf. Fungerade i trav också, om än matte inte var så smidig att springa i ´djupsnön´, det blev nån slags tölt. Nöjd matte och hund.

Har jag nämnt att jag är väldigt lycklig just nu? Jo kanske några gånger, men jag påminner att det känns helt underbart att snart bara äga Ett hus. Sorgligt är det dock att vår bästa granne i Norris är så ledsen för att vi har flyttat. Aldrig hade jag kunnat tro att vi betydde så mycket för henne. Jag har pratat med henne i telefon och hälsat på, så helt bortglömd är hon inte. Det är roligt att kunna vara vän med nån som är nästan 60 år äldre och ändå vara på samma plan. Hur ska jag uttrycka mig, hon är modern i sina värderingar.


Cato innan första släppet, hur olycklig kan en hund se ut?

Spänd förväntan

Iväg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Äntligen fick jag visa hur det ser ut när två räser hundar drar iväg. Det är inte lätt att få en bild på, det går väldans fort :D


Söt!

Och söt! Mammas älskling, puss lilla grisen!

Hade tänkt att visa kaklet som vi har bestämt oss för men det vill sig inte. Kanske en annan gång, annars får jag ta bilder när det är klart. På internet så ser färgerna ändå inte ut som i verkligheten.

Kram /T

Ps. Jenny, det är ok!

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0