Ridlektion nr 1

Jag är så nöjd och jag är så lycklig att det känns så rätt. Jag har helt enkelt hittat rätt häst. Fick en lektion av M idag. J kom och skulle kika på pålle och då följde M med. Det var så mycket värt och jag inser mer och mer att han är lättriden, om bara jag gör rätt så gör han rätt. Mitt största problem är balansen men jag tror att det kommer att bli bättre allt eftersom jag litar på hästen också.
Daniel filmade en stund och jag har suttit och tittat på det nu, nyttigt att se hur man ser ut. Jag tex faller fram ganska mycket och fastän jag tror att ryggen är rak så är den inte det.

Som om inte det var nog så får vi finbesök snart av bästa Arvid. Han bor på tok för långt bort och det är alldeles för sällan vi ses tyvärr :0(

Hade förresten jordens tur med hovslagaren. Ringde för att boka in en tid och han hade EN tid kvar. Sen skulle han på semester, vilken röta!!

Next-matlagning

Puss/T

Kommentarer
Postat av: Maria

Så kul att kunna hjälpa den nyblivna hästägarn lite :)! Det gör jag mer än gärna! Ni var så fina båda två, tror att det blir riktigt bra det här! Potential finns hos er båda! Det är bara att höra av dig till veckan, har inte så mycket nu förutom jobbet på Sca så det är bara att passa på :)!



Många kramar och glad midsommar på er!

/Maria

2009-06-19 @ 13:46:55
URL: http://oppabergasa.blogg.se/
Postat av: Jenny.

Jag vet, visst är jag duktig. Förtjänar nästan en guldmedalj !! =0) Tack själv för sniffen, det var underbart. Och han är oxå underbar, som Maria skriver han har mkt potential !! Trevlig midsommar på er !! KRAM !!

2009-06-19 @ 13:53:16
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0