Prylgalen och försäkringsförvirrad

Upptäckte att min header helt plötsligt hade dubblerat sig och täckte översta inlägget. Utan att jag rört min stilmall överhuvudtaget... Så jag tog bort den och låter bakgrundsbilden synas istället, om jag hade idats så hade jag gärna försökt att klura på nån snygg design men nä det orkar jag då inte med att sätta mig in i.

Igår var jag och köpte en sadel och hämtade ut paket från Börjes och Hööks. En massa roliga prylar, schampoo, flugmedel, pälsglans, en kapson bland mycket annat. I dagens brevlåda fanns både mina två beställda linnen från Kan Dee och även ett hackamore som jag klickade hem på tradera, sprillans nytt och halva priset, *ler*

Mmm det är
ett dyrt men sant nöja att ha häst. Har ringt runt till olika försäkringsbolag för att få reda på priser på försäkring (och också såklart hur bra dom är). Det lutar åt att jag byter till If skadeförsäkringar, dom hade bra pris på försäkringen plus att jag har bra erfarenheter av dom. Cato är försäkrad hos If och även Eddie var det. Agria kommer jag aldrig att anlita igen, vi hade Eddie där när han blev sjuk och behövde opereras, 20,000 pix kostade det oss då... Allt på grund av att Agrias kundtjänst inte kunde kläcka ur sig att det gick bra att reglera SKK rabatten i efterhand. Av den anledningen så blev han införsäkrad EN dag försent, bara för att jag väntade på att medlemsskapet skulle gå igenom. Jag anser att det är dom som gjort fel när dom inte informerade om att jag inte behövde vänta på SKK men det tycker såklart inte dom, nä, nä.

Invecklat nanting, väntar på att få reda på om jag får låna/hyra en transport. Tror jag ska ringa nu på en gång och höra hur det blir. Bil med dragkrok lånar vi av svärfar för lill mercan är för lätt, plus att den skulle gråta stora tårar om den skulle måsta dra en häst. Mercy Bucaps gillar inte att dra tunga lass.

Tung dag idag. Haft styrelsemöte med Handels avdelningsstyrelse idag. Jävlat hela dan. Imorgon blir det styrelsemöte med LUK:en och på torsdag med fackklubben så huvudet kommer att vara mosigt på fredag.

Äsch nu her jag mig iväg och ringer det där samtalet.

Puss och hej

Kommentarer
Postat av: Maria

Såg att du ska hämta lill-poan till helgen, kan bara tänka mig hur mycket du längtar!! Nya grejer är alltid kul, men måste kännas ännu bättre när det är till din alldeles egna! Hoppas det ordnar sig med transport, annars finns det ju alltid att hyra på statiol el nåt. Jag önskar jag kunde följa med, men vi är borta till helgen, ska dock tänka på dig och din lycka, och så får ni säkert besök till veckan :))



KRAM! /Maria

2009-06-10 @ 22:31:11
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0