Åsså en fundering

Disskuterade angående uttrycket mån i och var det kommer från. Jag hade en tanke om att mån kan ha samma betydelse som mån har i prutmån, dvs en slags storlek. Är det nån som fattar hur jag tänker, svårt att beskriva s här i skrift. Men alltså att mån i betyder att lite kan ge mycket, alltså som ett slags mått. Jag tror inte på den simpla att mån i är en försvenskning av money, alltså pengar. Den verkar ju för töntig och i såna fall vill jag inte använda uttrycket. Fast jag gör det inte så ofta annars heller. Bara idag, därav disskusionen. Kanske ett töntigt uttryck vad än det kommer ifrån, men jag kan väl vara det då!

Sov gott igen

Kommentarer
Postat av: www.tezsa.blogg.se

Tack tack snälla du!¨:)

2009-03-29 @ 23:00:09
Postat av: Érica

ooops förra inlägget var från mig :)

2009-03-29 @ 23:08:06
Postat av: Kan Dee Drawings

Haha, yes det kommer du lätt vara! ;)

2009-03-30 @ 00:36:55
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0