Lyssna !!

Å jag blir så jävla förbannad. Citat Sven-Otto Littorin:Fundera över om det är en vettig arbetsgivare som inte ger en heltid, kanske bör man söka sig till en annan branch?
 
Att höra en sådan sak och sen jobba i en branch där det snart bara finns deltider att få. De flesta som har heltid idag är äldre, och när de slutar eller går i pension så blir den heltiden istället uppdelad i två deltider. Hur i helvetet ska man kunna få en heltid då. Visst, byt branch, men det finns väl fortfrande människor som vill handla, och det är som Lars-Anders säger, handels har jobbat för detta de tre senaste avtalsrörelserna utan framgång. Handels kämpar för Heltid en rättighet, deltid en möjlighet.
Huja, jag kokar in i märgen, förbannat att det ska slås på dem som redan ligger ner. Kvinnorna, för visst är det ju så att det är kvinnoyrken som drabbas mest av detta.

Upprördheten kommer alltså från en debatt på Sveriges radio mellan Sven-Otto Littorin, arbetsmarknadsminister och Lar-Anders Häggström, förbundsordförande Handelsanställdas förbund. Jag har varit arg över detta många gånger, varit i PT med J angående detta redan innan det satte igång. Och nu blossar ilskan upp igen. Jag är inte drabbad personligen men det finns många medlemmar som är det och jag känner med dom. Känner att det måste kämpas för lite rättvisa.
Något osammanhängande och förmodligen dålig svenska men skit i det. Ni fattar vart jag står i frågan.

Jag ska kämpa ! Ska du?

Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0