Köp ALDRIG päls NÅGONSIN - EVER

Vet ni att jag blev lite nedstämd efter att ha läst i hästmagazinet om ponnyn Silver. Fallet Silver har tidigare tagits upp i bl.a Insider på tv3, handlar om en vedervärdig och hemsk människa som knallat in i stallet, våldtagit hästen och sedan knivskurit henne så svårt att hon måste avlivas. Går inte in på några detaljer men det är NASTY. Tårarna bara sprutar. Tyvärr är det här rätt så vanligt våld mot hästar och det sjuka är att det inte finns lagstiftning för att fälla förövarna. 6 månader får han som mördade Silver. Va ?? Sex ynkliga , det är skamligt, fy fan. Och nog ska vi få se att när han då sen överklagat och fått dom i hovrätten så är det väl bara 4 månader.

Kan inte tänka på glada saker när jag blir påmind om alla hemskheter som djur utsätts för. Tänk om jag hade all tid och pengar i världen. Då skulle jag starta ett hem för utsatta djur av alla slag. Djurpolis däremot är inget bra jobb för mig, skulle må så dåligt psykist av att se allt på nära håll och sen aldrig sova en natt utan mardrömmar och tårar. Usch bara, kommer att tänka på ett klipp som finns att se här, men jag VARNAR för extremt äckliga bilder, det är pälsfarmare i Kina som flår djuren levande och dessutom ser ut att njuta av att plåga dem. Först ut är en typ av tvättbjörn tror jag som tillslut ligger på marken utan hud från nos till svans och får självdö. Sen flås det även en hund. Han kämpar emot men blir slagen iskallen och tillslut ställer sig slaktaren på hundens huvud och blod rinner ur nosen... Det ni, tänk på det om ni reser dit. Och för guds skull, köp aldrig, aldrig någonsin päls av något slag, inte ens en smal remsa på kapuschongen.
Shit nu måste jag se den igen... Det är min skyldighet att titta på sånt här.

Finns inga ord

Försök och sov

Det ska inte jag


Kommentarer

Vad roligt att just DU har hittat hit! Lämna gärna en kommentar!!

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en egen blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0